AMAN PALESTIN MALAYSIA DOAKAN KEMENANGAN GAZA

aman palestin

aman palestinJakarta, 10 Ramadhan 1435/8 Juli 2014 (MINA) – Pasukan penjajah Zionis Israel kembali membombardir sepanjang Jalur sejak kemarin malam. Dunia pun mengecam, dan mendoakan agar warga tetap tabah.

Lembaga Kemanusiaan Aman Palestin berpusat di Kuala Lumpur, Malaysia, melalui jejaring sosial, turut mendoakan kemenangan bagi para pejuang di Jalur Gaza.

“Serangan ini merupakan isyarat betapa nafsu kebinatangan penjajah Zionis Israel membunuhi rakyat Palestin yang tidak berdosa dan mendzalimi kehidupan mereka,” bunyi pernyataan, yang dikutip Mi’raj Islamic News Agency (MINA).

Pernyataan menambahkan, justru dengan serangan itu semakin membangkitkan Intifadhah jilid ketiga atau Intifadhah Al-Quds.Ini berarti semakin membangkitkan semangat seluruh rakyat Palestina.

Penjajah Zionis Israel sebenarnya sudah kalang kabut menghadapi pasukan Brigade Al-Qassam, tambahnya.

“Semoga dengan dengan keberkahan bulan Ramadhan ini, sinar pembebasan Masjid Al-Aqsha dan seluruh bumi Palestina akan semakin tampak,” pernyataan Aman Palestin, yang selama ini banyak menyalurkan bantuan untuk perjuangan warga Gaza. (T/R1/R2).

Mi’raj Islamic News Agency (MINA)

Comments: 0