Hamas: Menyerang Gaza Akan Jadi Bumerang Bagi Israel

Gaza, MINA – Gerakan Perlawanan Palestina, Hamas, mengatakan, serangan Israel atas orang tak bersalah dan penargetan perlawanan Palestina di Gaza akan menjadi bumerang bagi mereka.

Dalam sebuah pernyataan pada Sabtu (2/11), juru bicara Hamas Fawzi Barhoum menyatakan, pendudukan Israel sepenuhnya bertanggung jawab atas semua konsekuensi yang dihasilkan dari agresi terhadap rakyat Palestina dan perlawanan mereka di Gaza, Palinfo melaporkan.

“Kejahatan semacam itu tidak akan menghancurkan ketabahan rakyat kita dan tidak akan menghalangi kita untuk bergerak maju di jalan perjuangan dan perlawanan untuk membela rakyat kita dan menghadapi agresi,” katanya.

Barhoum mengatakan, dahsyatnya serangan Israel di situs perlawanan di Gaza mencerminkan kecenderungan sebelumnya untuk membunuh dan menyebabkan kehancuran.

Juru bicara itu menekankan, perlawanan Palestina tidak akan membiarkan pendudukan Israel bertahan dalam menumpahkan darah Palestina atau menjadikan Gaza sebuah arena untuk mengekspor krisis internalnya. (T/NSD/Ast/P1)

Mi’raj News Agency (MINA)