PM Najib Razak Lepas Relawan Food Flotilla for Myanmar

(PM Malaysia, Najib Rajak. Foto: Hadis/MINA)

Malaysia, 6 Jumadil Awwal 1438/3 Februari 2017 (MINA) – Perdana Menteri Malaysia, Seri Najib Tun Razak melepas keberangkatan Armada Food Flotilla for Myanmar di Star Cruise Port Boustead, Malaysia, Jumat, (3/2).

Pada sambutan sebelum pelepasan, Najib mengatakan perjalanan ini sebagai detik bersejarah bagi usaha murni untuk membantu Muslim .

Najib juga berharap perjalanan FFfM ini membawa kebaikan bagi masa depan Islam. “Semoga semangat ini membawa kita kepada masa depan Islam yang lebih baik,” ujarnya.

Selain PM Najib, hadir juga menyertai Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Wakil Presiden Partai Islam se Malaysia (PAS), Datuk Seri Hisamudin Tun Hussien, Menteri Pertahanan Malaysia, Cek Gu Azmi, Presiden , Datuk Nuh Omar, Ketua Partai Umno Selangor.

Najib juga meninjau seluruh lini kapal Nautical Aliya yang digunakan dalam misi ini, mulai dari ruang kendali, ruang tidur, juga ruang makan dan dapur.

Selain itu, dia juga berterimakasih kepada seluruh relawan dan keluarga yang dengan sukarela mengikuti perjalanan yang selama lebih kurang 20 hari ini.

Sementara Presiden Kelab Putra 1 Malaysia yang juga Ketua Misi FFfM, Datuk Seri Aziz mengucapkan banyak terima kasih kepada relawan dari berbagai negara seperti Malaysia, Indonesia, Thailand, Kamboja, China, USA, Inggris, Swedia, Jerman, Prancis, yang terdiri dari 13 NGO yang bersedia ikut pada misi ini.

Ikut dalam pelayaran yang diperkirakan menghabiskan waktu selama 20 hari pulang pergi tersebut perwakilan dari Indonesia dari (AWG), Badan Komunikasi Pemuda Remaja Masjid Indonesia (BKPRMI), Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI), juga Kantor Berita Islam Mi’raj Islamic News Agency (MINA). (L/B01/RS3)

Mi’raj Islamic News Agency (MINA).

Wartawan: hadist

Editor: bahron

Ikuti saluran WhatsApp Kantor Berita MINA untuk dapatkan berita terbaru seputar Palestina dan dunia Islam. Klik disini.