Siti Nurhaliza Bersedia Jadi Penasihat Seni Kreatif Malaysia

 

Kuala Lumpur, MINA – Penyanyi terkenal Malaysia, (39 th), bersedia menjadi penasihat mewakili warga demi membangun industri seni di pemerintahan baru di bawah pimpinan Tun Mahathir.

Namun penyanyi yang baru saja merilis lagu reliji berjudul Cinta Syurga, berduet dengan Khai Baha itu enggan menduduki jabatan tertentu yang memerlukan komitmen. Utusan Malaysia melaporkan Jumat (25/5/2018).

“Saya sedia membantu memberikan nasihat kepada kepimpinan baru untuk perubahan positif dunia seni,” ujar penyanyi tersebut yang juga populer di Indonesia, negara jiran.

“Tetapi, saya tidak mau terikat dengan komitmen jabatan karena itu tidak sesuai dengan saya,” katanya.

Siti mengatakan itu ketika hadir pada peluncuran Skuad Selebriti Shopee yang diadakan di ibu kota Kuala Lumpur Kamis malam.

Isteri konglomerat Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa itu berharap, kebijakan mengenai seni harus diberi perhatian sewajarnya pada masa akan datang.

“Jika perlu, wujudkan sebuah badan yang tidak mempunyai kepentingan politik dalam menyelenggarakan hal-hal yang berkaitan seni,” lanjutnya.

Menurutnya, itu akan dapat menaungi persatuan seni dan menaikkan taraf fungsi seni agar lebih efektif dan produktif. (T/RS2/P1)

Mi’raj News Agency (MINA)

Ikuti saluran WhatsApp Kantor Berita MINA untuk dapatkan berita terbaru seputar Palestina dan dunia Islam. Klik disini.

Comments: 0