ANGGOTA PARLEMEN MALAYSIA SERU BOIKOT PRODUK ISRAEL

demo malaysia sinar harian
Himpunan Selamatkan Al-Aqsa anjuran Pemuda Pas di Kuala Lumpur, Malaysia, usai shalat Jumat (2/10). (Foto: Sinar Harian)

Kuala Lumpur, 18 Dzulhijjah 1436/2 Oktober 2015 (MINA) – Anggota Parlemen Pasir Mas Malaysia, Nik Abduh Nik Abdul Aziz menyeru kepada kaum Muslimin di seluruh dunia untuk meneruskan kampanye memboikot produk-produk .

“Kita harus meneruskan kampanye memboikot produk-produk Zionis secara berterusan,” kata  saat menyampaikan orasi Himpunan Selamatkan Al-Aqsa anjuran Pemuda Pas di kompleks Masjid Jamek Kuala Lumpur, Malaysia, usai shalat Jumat (2/10).

Menurut Nik Abduh, kekejaman Zionis semakin mencapai puncaknya dengan melakukan serangan terhadap Masjid Al-Aqsha di Palestina, katanya di hadapan sekitar seribu peserta aksi damai tersebut.

Menurutnya, seperti disebutkan media setempat Sinar Harian, masyarakat Muslim diseru agar meneruskan kampanye kesadaran kekejaman Zionis Israel terhadap Palestina.

“Kita akan terus memberi sokongan dan meneruskan kempen memboikot produk Zionis secara berterusan,” katanya

Nik Abduh yang juga Ketua Pemuda Persatuan Islam se-Malaysia (PAS) menegaskan umat Islam harus bersatu menentang kezaliman Israel dan mendukung Palestina.

“Israel tidak akan berhenti melakukan kekejaman dengan setiap inci tanah itu dan mereka ingin menaklukkan Masjid Al-Aqsha,” tegasnya.

Dalam orasi itu, dia menegaskan tanggung jawab umat Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alahi Wasallam untuk bersatu membebaskan Masjid Al-Aqsha.

“Walaupun ada negara Islam lain sedang menghadapi musibah, namun dalam isu Palestin ini seluruh dunia Islam bersatu agar kuasa besar dunia berlaku adil,” katanya.

Pihaknya mengatakan akan menyampaikan aksi kekejaman Israel dan serangan terhadap Masjid al-Aqsha di parlemen untuk dibahas.

“Insya-Allah kita akan bentangkan usul di Parlimen mengenai hal tersebut,” katanya.

Aksi yang berlangsung setengah jam itu diikuti pula oleh Wakil Ketua Pemuda Khalil Abdul Hadi, Ketua Dewan Ulama, Datuk Dr Mahfodz Mohamed, dan Adun Selat Klang Halimah Ali.(T/P004/P4)

Mi’raj Islamic News Agency (MINA)

Wartawan: Admin

Editor: Ali Farkhan Tsani

Ikuti saluran WhatsApp Kantor Berita MINA untuk dapatkan berita terbaru seputar Palestina dan dunia Islam. Klik disini.

Comments: 0